Beheer van studentenpand(en)

In een studentenwoning word natuurlijk meer “geleefd” dan in een reguliere woning. Het onderhoud en beheer van zo’n pand vraagt dus ook flink wat extra aandacht.


Wij hebben verschillende beheer pakketten opgesteld die los van elkaar of gecombineerd ervoor kunnen zorgen dat u volledig ontzorgd wordt. Iedere verhuurder heeft zijn eigen wensen. Zijn eigen aanpak en zijn eigen beleving. Schroom niet om uw vaste afspraken met ons te maken m.b.t de hele aanpak van uw portefeuille.

We maken graag voor u een pakket op maat, vraag vrijblijvend naar onze kamer verhuurbrochure!

Technisch beheer:

1x per kwartaal inspectie van de woning. Hierbij kijken we naar:

  • schoonmaak door huurders in gemeenschappelijke ruimtes.
  • ramen en/of kozijnen, of deze worden schoongehouden
  • geen vuilniszakken in gang, maar op de desbetreffende plaats.
  • vrijhouden van (door)gangen. 
  • brievenbussen worden geleegd, reclame en/of ‘niet-gewenste-post’ wordt verwijderd.

1x per kwartaal gesprek met de huurder. In dit gesprek kan de huurder eventuele klachten inbrengen, en wordt bekeken of geconstateerde onvolkomenheden binnen een bepaalde duidelijke termijn verholpen worden.

Verhelpen van technische storingen en, in overleg met jou als verhuurder, het coördineren van onderhoudswerkzaamheden. Indien de werkzaamheden van grotere omvang zijn, zal eerst na voorafgaand contact met en met verkregen toestemming van verhuurden worden overgegaan tot het herstel en/of vervanging. Wij doen in dergelijke gevallen een voorstel, compleet met offerte (indien van toepassing) aan u. De verhuurder besluit vervolgens wie de opdracht zal uitvoeren.

Opnemen van de meterstanden (indien nodig), controleren en eventueel reparatie van:

  • CV en radiatoren
  • waterleidingen en kranen
  • lichtpunten
  • algemene veiligheidsmaatregelen zoals brandblussers, vluchtroutes en rookmelders.

En ook: Het verzorgen van eerstelijns opvang ingeval van storingen en calamiteiten.

Administratief beheer:

Per ingangsdatum huurovereenkomst worden de huurpenningen voor of op de eerste van de maand aan de verhuurder overgemaakt.
Oplevering met borgstelling valt onder ons beheer.
Contracten worden opgemaakt bij ingang huur (huurprijs in overleg met verhuurder c.q. eigenaar van woning).
Jaarlijkse huurverhoging door overheid bepaald in overleg met verhuurder.

Commercieel beheer:

Per ingangsdatum huurovereenkomst worden foto´s gemaakt die bij einde huurovereenkomst vergeleken worden met de staat van oplevering. Bij constatering van gebreken bij oplevering van desbetreffende woonruimte zullen deze gebreken verrekend worden met de borg.

Wanneer de woning niet in correcte staat is opgeleverd, zal dit verhaald worden op de (toenmalige) huurder.

Flexibel beheer:

Kennismaking met nieuwe bewoners.
Verstrekken van telefoonnummer voor bereikbaarheid in het algemeen en bereikbaarheid bij calamiteiten.

Informatie verstrekken over het beheer en afspraken inplannen met huurder over vaste beheer controle.

Bij beëindigen van huur vindt voor-inspectie plaats wordt een rapport opgemaakt met aanwijzingen voor herstel van de zijde van de huurder te verrichten voor einde van de huurovereenkomst. Bij einde van de huur eind-inspectie houden en rapport opmaken.

Maak nu een afspraak met Pro-Housing Management

We plaatsen cookies op je computer om jouw instellingen te bewaren en om te begrijpen hoe mensen onze website gebruiken. Door gebruikt te maken van onze website ga je hiermee akkoord.

Meer informatie